To brødre mødes ved deres afdøde fars gård – deres barndomshjem. Klavs er en tilsyneladende ansvarlig familiefar og Jens netop løsladt fra fængslet. De håndterer afmagten og vreden over farens død forskelligt, men langsomt ændres deres roller.
Louise
Mette er offer for en pigebandes overfald. To år efter opsøger hun Louise, som hun mener bærer skylden for Mettes forandrede liv. Louise skal undskylde overfor Mette. Men vil hun?

Mette er offer for en pigebandes overfald. To år efter opsøger hun Louise, som hun mener bærer skylden for Mettes forandrede liv. Louise skal undskylde overfor Mette. Men vil hun?
Den Geniale Epoke
Hvilke spor efterlader de mennesker, vi mister? Hvordan vi bærer dem og deres fortællinger med videre? Den Geniale Epoke viser en familie i sorg over en afdød far. Gennem to tidsrum føres vi ind i fraværets tilstedeværelse i et stille portræt om kærlighed og erindring.

Hvilke spor efterlader de mennesker, vi mister? Hvordan vi bærer dem og deres fortællinger med videre? Den Geniale Epoke viser en familie i sorg over en afdød far. Gennem to tidsrum føres vi ind i fraværets tilstedeværelse i et stille portræt om kærlighed og erindring.
Mesopotamia
I 2020 har koalitionen forladt Irak, der ligger tilbage i borgerkrig. Under jorden holder en gruppe irakere sig skjult og vi følger deres liv gennem øjnene på drengen Tariq, der træffer en svær beslutning.

I 2020 har koalitionen forladt Irak, der ligger tilbage i borgerkrig. Under jorden holder en gruppe irakere sig skjult og vi følger deres liv gennem øjnene på drengen Tariq, der træffer en svær beslutning.
Hjemkomst
Thomas er hjemvendt fra Bosnien. “Hjemkomst” strøer salt i et åbent sår i vores kollektive bevidsthed ved at afspejle hans sinds(s)tilstand; for der findes noget, der er langt værre end at dø, og det er ikke at turde leve! Der rejses ikke spørgsmål om ansvar. Formen er abstrakt fordi indholdet forlanger det. Hvis du holder at lyset for enden af tunnelen, så se en anden film men ellers: Velkommen i mørket!

Thomas er hjemvendt fra Bosnien. “Hjemkomst” strøer salt i et åbent sår i vores kollektive bevidsthed ved at afspejle hans sinds(s)tilstand; for der findes noget, der er langt værre end at dø, og det er ikke at turde leve! Der rejses ikke spørgsmål om ansvar. Formen er abstrakt fordi indholdet forlanger det. Hvis du holder at lyset for enden af tunnelen, så se en anden film men ellers: Velkommen i mørket!
Les Amours Perdus
“Vidste du at mennesker, som lever i et parforhold, er lykkeligere end andre? – det er videnskabeligt bevist. Spørgsmålet er bare, om det er ens partner der gør en lykkelig, eller om det kun er lykkelige mennesker, der finder en partner?” Daniel, kapitel III.

“Vidste du at mennesker, som lever i et parforhold, er lykkeligere end andre? – det er videnskabeligt bevist. Spørgsmålet er bare, om det er ens partner der gør en lykkelig, eller om det kun er lykkelige mennesker, der finder en partner?” Daniel, kapitel III.
Hej hej Nikolaj
Hej! Hej! Nikolaj. Hovedet den forkerte vej?

Hej! Hej! Nikolaj. Hovedet den forkerte vej?