Helene fantaserer om at blive voldtaget. Hun svarer derfor på en sexannonce og bestiller en voldtægt af en callboy. Men deres aftale går ikke helt som Helene havde planlagt – og Helene må nu gøre op med, hvad hun i virkeligheden hungrer efter.
Sombra
Anna er på pligtvisit hos barndomsveninden Julie, der stadig bor med sin mor Sonja på Møn. Ved den hvide, stejle klint slikker de tre kvinder sol indtil skyerne glider for og kaster en skygge over sommeridyllen.
Anna er på pligtvisit hos barndomsveninden Julie, der stadig bor med sin mor Sonja på Møn. Ved den hvide, stejle klint slikker de tre kvinder sol indtil skyerne glider for og kaster en skygge over sommeridyllen.
Teddyboy
På et børnehjem i Polen møder Lena den søn, hun forlod for 15 år siden. Hun får tildelt et par timers samvær, men da tiden er gået, har Lena svært ved at give slip.
På et børnehjem i Polen møder Lena den søn, hun forlod for 15 år siden. Hun får tildelt et par timers samvær, men da tiden er gået, har Lena svært ved at give slip.
True Love
I gang med dagens gerning møder Døden en betagende ung kvinde. Døden bliver dybt fascineret og forelsket i den unge kvinde, og hun i ham. Men Døden indser, at det er et umuligt kærlighedsforhold, da alting, han rører ved, visner og går til. Døden er dybt fortvivlet over at måtte give slip på sin elskede. Hvad skal Døden gøre for at blive en del af livet?
I gang med dagens gerning møder Døden en betagende ung kvinde. Døden bliver dybt fascineret og forelsket i den unge kvinde, og hun i ham. Men Døden indser, at det er et umuligt kærlighedsforhold, da alting, han rører ved, visner og går til. Døden er dybt fortvivlet over at måtte give slip på sin elskede. Hvad skal Døden gøre for at blive en del af livet?
Opera Night
The discovery of a crack in the basement wall at her workplace at the Opera, sends foresightful and unafraid cleaner Angeli out for a magical musical quest for help, while everyone around her seems to follow the motto "the show must go on" by heart.
The discovery of a crack in the basement wall at her workplace at the Opera, sends foresightful and unafraid cleaner Angeli out for a magical musical quest for help, while everyone around her seems to follow the motto "the show must go on" by heart.
Overmennesket
Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning.
Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte.
Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.
Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning.
Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte.
Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.