Da Anton engang lyttede efter i en matematiktime, indså han, at det ikke var i brøker og geometri, at han skulle finde meningen. I samme øjeblik huskede han den eufori han følte, da hans mor roste hans fristil i 3. klasse, og han søgte straks tilbage til det skrevne ord. Antons filmsprog søger ofte mod de små, skjulte nuancer og dynamikker, der findes i relationer mellem mennesker. Det er især hos karakterer, der bærer rundt på noget tungt, at han føler sig hjemme. Anton elsker at udforske skæve arenaer og hverdagsliv, og han mener, at alle tragedier fortjener en humoristisk indsprøjtning.
Selvom Anton aldrig forstod matematikken, er forståelse og nysgerrighed noget af det, han gør størst dyd ud af, når han skriver manuskripter.
Bag sig har han et par kortfilm, en BA i Film- og Medievidenskab fra Københavns Universitet med tilvalgsfag fra Manuskriptudvikling på SDU, og har sideløbende har været reader og producerassistent hos Snowglobe og arbejdet med foreningsarbejde hos både Danske Filminstruktører og Danske Dramatikere.