The established alternative.
Members

Astrid Hytten

Producer
Class #02
Members

Astrid Hytten

Producer
Class #02
Astrid Hytten
was a part of Class #
2
as a
Producer
and made
Contact
Tel:
E-mail:
Super16 films of
Astrid Hytten
Halims Fødsesldag

First-year film
#
2
2
8 min
2001
Halims Fødsesldag

Fangen

Hun er et sted, hun aldrig troede, hun skulle komme. Han har begået sit livs fejltagelse. De er på vej til det møde, du aldrig turde tage.

Mid-term film
#
2
2
19 min
2001
Fangen

Hun er et sted, hun aldrig troede, hun skulle komme. Han har begået sit livs fejltagelse. De er på vej til det møde, du aldrig turde tage.

Filmography
Halims Fødsesldag
Instructor
Producers
Screenwriter
2001
Fangen
Instructor
Producers
Screenwriter
2001
No film
Films of the same year
All films
Glimt Af Mørke

Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.

Final film
#
2
Class #02
36 min
2002
Glimt Af Mørke

Et barn er forsvundet fra et villakvarter. Mørke tanker slår rod, og en far bliver fremmed i sit eget hjem.

Små Mænd Med Store Problemer

Små mænd store problemer er en sort komedie om en mislykket date. Julie og Frederik er kærester. Frederik har arrangeret en date for sin ven Jens og Julies veninde Dorthe. Der er bare et problem. Dorthe er ikke kommet, og Jens bliver mere og mere irriteret. Jens er lille mand på flere områder, og det handler for alt i verden om ikke at nævne hans højde. Et forbud Julie har svært ved at holde.

Mid-term film
#
2
Class #02
10 min
2001
Små Mænd Med Store Problemer

Små mænd store problemer er en sort komedie om en mislykket date. Julie og Frederik er kærester. Frederik har arrangeret en date for sin ven Jens og Julies veninde Dorthe. Der er bare et problem. Dorthe er ikke kommet, og Jens bliver mere og mere irriteret. Jens er lille mand på flere områder, og det handler for alt i verden om ikke at nævne hans højde. Et forbud Julie har svært ved at holde.

Overmennesket

Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning. Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte. Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.

Final film
#
2
Class #02
5 min
2002
Overmennesket

Friheden til at ytre sig bør hænge sammen med pligten til at lytte. Dét mener jeg at alt for mange har glemt. Jeg oplever at folk er blevet bange og hadefulde. At verden i dag deles op i en akse af gode og onde mennesker.Men der er ingen onde mennesker. Alle vil jo dybest set det bedste med livet.Så længe terrorister og magthavere er mennesker, der kan elske – så længe er der et håb om fred og sameksistens. Med AFR undersøger jeg filmmediets muligheder for manipulation i moderne historiefortælling. AFR har en form der er genkendelig fra vores medier, bygget op af velkendte elementer, men materialet er samlet på utraditionel vis og indholdet bliver dermed en ny fortælling om vores verden.Jeg har på den måde forsøgt at udforske bedraget og manipulationen – undersøge de moderne massemediers magt indenfor politik og historieskrivning. Jeg opfatter kunst som mediet for den humanistiske overvejelse; hvor mennesket og sjælen er i centrum. På denne baggrund har jeg lavet filmen – uagtet gældende lov og moral. Og måske derfor – vil filmen virke provokerende på enkelte. Men ytringsfrihed og demokrati er ikke en selvfølge. Det er noget vi skal kæmpe for. Og når vi har det, er det en gave, som skal bruges til at udfordre og udvide frihedens grænser. I modsat fald indskrænkes friheden til at tale, tænke, leve og elske, som vi vil.

Timing

First-year film
#
2
Class #02
7 min
2001
Timing

Kærlighed og straf

First-year film
#
2
Class #02
12 min
2001
Kærlighed og straf

Cool Girl

En ung mand kommer til byen og synger sig lige ind i hjertet på en yndig servitrice. Men pludselig går det op for ham, hvorfor hun befinder sig, hvor hun gør. Cool Girl er en eventyrlig musical om kærlighed og frihed med musik af Superheroes.

Mid-term film
#
2
Class #02
11 min
2002
Cool Girl

En ung mand kommer til byen og synger sig lige ind i hjertet på en yndig servitrice. Men pludselig går det op for ham, hvorfor hun befinder sig, hvor hun gør. Cool Girl er en eventyrlig musical om kærlighed og frihed med musik af Superheroes.

Super16 movies
All movies
Faded

FADED is a coming-of-age tale about a group of suburban boys whose carefree, hash-fueled days are suddenly shaken by family turmoil and the harsh reality of adulthood closing in.

Final film
#
12
Class #12
49 min
2024
Faded

FADED is a coming-of-age tale about a group of suburban boys whose carefree, hash-fueled days are suddenly shaken by family turmoil and the harsh reality of adulthood closing in.

The Translator

THE TRANSLATOR follows a girl who in a very young age has to be the adult in her family, when she and her mother bump their heads against a life-threatening bias in the Danish health system.

Final film
#
12
Class #12
15 min
2024
The Translator

THE TRANSLATOR follows a girl who in a very young age has to be the adult in her family, when she and her mother bump their heads against a life-threatening bias in the Danish health system.

Frit udsyn

Nadim er en minoritetsetnisk mand med tjek på tilværelsen. Han vil dog på ingen måde associeres med de mennesker, der ligner ham, men ikke kan opføre sig ordentligt. På vej til sin søsters fødselsdag sætter hans egen fordomsfuldhed ham i en position, der får dramatiske konsekvenser for ham.

First-year film
#
13
Class #13
20 min
2024
Frit udsyn

Nadim er en minoritetsetnisk mand med tjek på tilværelsen. Han vil dog på ingen måde associeres med de mennesker, der ligner ham, men ikke kan opføre sig ordentligt. På vej til sin søsters fødselsdag sætter hans egen fordomsfuldhed ham i en position, der får dramatiske konsekvenser for ham.

Mor / datter

Kira is a single mother struggling to build a better relationship with her distant teenage daughter, Lina. One day, Kira has a bright idea that she believes could pave the way for a stronger bond between them. In her attempt to make the idea a reality, enticing shadows of the past start catching up with her.

First-year film
#
13
Class #13
23 min
2024
Mor / datter

Kira is a single mother struggling to build a better relationship with her distant teenage daughter, Lina. One day, Kira has a bright idea that she believes could pave the way for a stronger bond between them. In her attempt to make the idea a reality, enticing shadows of the past start catching up with her.

Pissant

After the death of their father, Sigurd wants to bury the hatchet and forgive his half siblings, Astrid and Jens, for how they treated him as kids. But this does not go as planned, as Astrid and Jens do not believe they've done anything that warrants forgiveness. Sigurd feels snubbed and realizes that what he actually wants is an apology but this demand only escalates an already tense situation and before long, they start to fall into old habits, revisiting childhood traumas.

First-year film
#
12
Class #12
27 min
2022
Pissant

After the death of their father, Sigurd wants to bury the hatchet and forgive his half siblings, Astrid and Jens, for how they treated him as kids. But this does not go as planned, as Astrid and Jens do not believe they've done anything that warrants forgiveness. Sigurd feels snubbed and realizes that what he actually wants is an apology but this demand only escalates an already tense situation and before long, they start to fall into old habits, revisiting childhood traumas.

Wild Child

The film takes place in a near-future, where earth has punished all adults for not taking properly care of our planet. We follow a group of kids, left all by themselves in a trashed world, living day by day and trying to avoid the unknown future. The kids put all their fear into hating the adults, but what will happen when one of the kids starts to become one?

Mid-term film
#
12
Class #12
23 min
2023
Wild Child

The film takes place in a near-future, where earth has punished all adults for not taking properly care of our planet. We follow a group of kids, left all by themselves in a trashed world, living day by day and trying to avoid the unknown future. The kids put all their fear into hating the adults, but what will happen when one of the kids starts to become one?